Quan els nostres fills arriben al món volem el millor per a ells, en
aquell moment i també pensant en el futur. D'acord amb els
nostres ideals -o de vegades d'acord amb les nostres aficions- els bategem
perquè formin part de la nostra comunitat de fe, els obrim un
compte corrent, els subscrivim a una revista o els fem socis d'un club
esportiu. Aquest desig d'oferir-los allò que els pugui fer millors i que els
pugui anar millor no s'acaba amb el naixement, sinó que
ens acompanya al llarg de tota la vida, la nostra i la dels nostres fills. No és
estrany, doncs, que ens hi mirem molt a l'hora de triar una escola, ja sigui en
el primer temps de vida, a Primària, a Secundària o
en els seus estudis superiors, perquè a l'escola que triem li confiem els
nostres fills, així que volem escoles que siguin de la
nostra absoluta confiança.
Són molts els factors que poden
determinar la nostra tria, des de la coincidència del projecte educatiu amb els
nostres valors familiars... a la proximitat al nostre domicili. Però
si ens movem sobretot per criteris educatius, entre els motius principals
sovint s'inclou la qualitat de l'ensenyament-aprenentatge de l'anglès.
És un bon motiu: el domini de la llengua anglesa ha
esdevingut un requisit fonamental per a l'obtenció de gairebé
qualsevol feina, i els pobres resultats d'alumnes -i de la població
en general- en proves internacionals -PISA- i nacionals -proves de competències
bàsiques i selectivitat- ens han fet pujar els colors i ha
motivat a la comunitat educativa a fer considerables esforços
que comencen a donar els seus fruits, i que com a pares podem comprovar en els
projectes multilingües de les escoles que ens interessen
per als nostres fills.
Però, què caracteritza una bona escola
multilingüe? Doncs un bon
projecte, un projecte que no sigui només la dèria de la direcció,
ni la responsabilitat feixuga i exclusiva d'una sola professora, sinó
un projecte compartit per tots els membres del claustre, que hi contribueixen
des de la formació pròpia fins a la realització
de les activitats, cadascú des de les pròpies
capacitats, des del seu domini (i fins i tot des de la manca de domini!) de la
llengua. Un projecte que pensa en tots i cadascun dels alumnes del centre i que
vol que tots i cadascun d'ells desenvolupin tots els seus talents per a
comunicar-se.
En una escola així, en una escola multilingüe,
"plouen" les llengües, "plouen" amb
"gotes" significatives per a l'aprenentatge i el domini de l'anglès:
grups flexibles; unitats i assignatures en anglès; murals, treballs, exposicions
orals; rotulació dels espais de l'escola; pel.lícules
en versió original; estades i intercanvis a l'estranger, i segona i
tercera llengua estrangera... Així és en les escoles cristianes, on
trobareu escoles grans amb molts recursos al servei del projecte i escoles més
petites on qualsevol iniciativa del projecte té un gran impacte a tot el centre.
Escoles amb auxiliars de conversa, amb obres de teatre preparades pels alumnes
més grans per representar-les als més
petits, amb certificació del nivell assolit per la Universitat
de Cambridge, amb participació a concursos i festivals... Anglès
viu, perquè el domini de l'anglès, més enllà de la seva utilitat, té
a l'escola cristiana la intenció de promoure la comunicació
i contribuir a la comprensió mútua de persones i pobles.
Trieu una escola així per als vostres fills, una escola on
"plouen" les llengües, dipositeu-hi la vostra confiança,
col.laboreu amb l'escola, i gaudiu dels resultats: deixeu que us mullin les "gotes"
multilingües i, parafrasejant Gene Kelly, tanqueu el paraigua i canteu
amb alegria "Speaking in the rain..!"
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada